اسکیما چیست؟
اگر با سئو آشنایی دارید باید بدانید که در سئو داخلی وب سایت استفاده از H1، H2، H3 برای عنوان، ساختار متن، قرار دادن تگ alt برای عکس ها و بهینه سازی کلمات کلیدی. در واقع، انجام سئو داخلی باعث می شود موتورهای جستجو راحت تر بتوانند صفحه شما را بخوانند و درک کنند.
اگرچه نشانه گذاری شماتیک در سایت شما انجام می شود، اما بخشی از کار سئو تکنیکال است.
Schema Markup به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحه دریافت کنند. به طور کلی به عمل علامت گذاری صفحات مختلف یک وب سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا schema markup (یا schema) می گویند. برای مثال، میتوانید با استفاده از Scheme به گوگل بگویید که در این صفحه مقالهای درباره «کتابی» با عنوان «باغ ملی» اثر «کورش اسدی» وجود دارد که «کاربران دارای امتیاز 4 از 5 هستند.
در کدام قسمتهای سایت میتوانیم از اسکیما استفاده کنیم؟
موتورهای جستجو می توانند داده های Jira را که با قوانین طرح مشخص شده اند شناسایی کنند:
یک تصویر
نویسنده
تاریخ انتشار
آخرین نسخه
عنوان صفحه
قالب صفحه (مانند وبلاگ)
اینها چیزهایی هستند که می توانند در همه وب سایت ها استفاده شوند. اما اگر میخواهید فهرست خود را گسترش دهید و با سایر کدهای نشانهگذاری Schema آشنا شوید، به Schema.org بروید و همه احتمالات آن را بررسی کنید.
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0